Har du fått en skada?

  • Börja med att anmäla skadan till ditt försäkringsbolag. Din bonus eller liknande påverkas inte av en anmälan, ingenting händer med din försäkring så länge försäkringsbolaget inte gör någon utbetalning i skadan.

  • Kom till oss och visa upp skadan. Tillsammans bedömer vi om du behöver hjälp från försäkringsbolaget.
  • Om du inte har möjlighet att komma personligen, skicka bilder på skadan via mail eller SMS.
  • Vi gör ett kostnadsförslag och/eller skickar en skadekalkyl till ditt försäkringsbolag.
  • När vi har fått OK från ditt försäkringsbolag beställer vi delar och bokar en tid för reparation av din bil.
  • Plocka ur allt löst i bilen och tvätta innan inlämning.
    Se till att ev. låsmutter finns.
  • Om du behöver en hyrbil under reparationstiden och försäkringsbolaget ersätter detta så kontaktar du försäkringsbolaget och hör vilket hyrbilsföretag du ska använda. De flesta hyrbilsföretag, t.ex. Avis, Hertz, Europcar och Mabi, kör ut hyrbilen direkt till oss.
  • När du sedan hämtar bilen betalar du självrisken samt eventuella egna arbeten direkt till oss,
  • Vi har avtal med Länsförsäkringar, Trygg Hansa, Moderna och Bil & MC. Övriga försäkringsbolag, ring för information.


Klicka på ditt försäkringsbolag nedan för att anmäla skadan. För övriga försäkringsbolag, ring oss för info.

LÄNSFÖRSÄKRINGAR       TRYGG HANSA       MODERNA       BIL & MC

MICKES GARAGE ART. Industrivägen 12A MORA. Telefon 070-220 15 47. Mail: info@mickesgarageart.se 
Öppet vardagar kl 7 - 16.00
 
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång